mijn bloedsuikerwaarde was zojuist nuchter 7.Moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Cryofiel
6 jaar geleden
Zelf gemeten of officieel laten meten? Ik vraag dit omdat zelfmeetapparatuur niet altijd even nauwkeurig is. Hoe dan ook, ik zou ermee naar de huisarts gaan (als die de meting niet al heeft laten doen). Is het wel de huisarts die de meting heeft laten doen, dan kan die jou vertellen wat dit mogelijk betekent.

Antwoorden (2)

Het zal in elk geval aanleiding zijn tot nader onderzoek. Een normale waarde als je nuchter bent ligt op 6 of lager, dus je bloedsuikerwaarde is in elk geval verhoogd. Ik weet niet wat de aanleiding was om je waarde te laten bepalen, in elk geval is het raadzaam met je huisarts te overleggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies!
De belangrijke vraag hierin is: heb je diabetes? Pas dan kunnen we deze vraag goed beantwoorden.
Heb je diabetes, dan is een bloedglucose tussen de 4 en 8 mmol/l het beste.

Je kunt meer informatie lezen via de link die ik bijgevoegd heb. Met vriendelijke groet Kalito