In welke paaseitjes zitten de minste calorieën?

In pure chocolade paaseitjes, melkchocolade paaseitjes of witte chocolade paaseitjes of in andere chocolade paaseitjes?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Utrecht
7 jaar geleden
Het zal niet echt veel uitmaken. Wat dat betreft kan je dan beter geen paaseitjes eten.
Paaseitjes bestaan voornamelijk uit vet (cacaoboter) en suiker. Extra pure eitjes bevatten meer cacaopoeder dat weer meer inerte vezel bevat. Dus in die in kan je verwachten dat pure chocolade minder calorieën bevat.
paulus811
7 jaar geleden
En het formaat maakt ook nog uit. Ik heb (overigens heerlijke) eitjes van de Lidl, maar die krijg je nauwelijks in 1 hap naar binnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De meest pure chocolade vaak hoe donkerder hoe puurder . Echte chocolade liefhebber 's ( de connaisseurs ) eten vaak alleen zeer pure chocolade . De substantie die voor paas eitjes wordt gebruikt meestal voor de eitjes gebruikt halen de echte chocolade liefhebber ' s hun neus voor op . Maar ga voor puur en donker .
paulus811
7 jaar geleden
Een paaseitje eet je nou eenmaal niet voor je gezondheid en ik zou gewoon degene nemen die je het lekkerst vindt. Zelf heb ik graag de gevulde van de Lidl, erg lekker voor weinig.

Het beste antwoord

de holle niet gevulde eitjes hebben de minste calorieën ...

Kleine paaseitjes (7 gram/stuk)
Paaseitje witte chocolade - 39 kcal
Paaseitje melkchocolade - 39 kcal
Paaseitje pure chocolade - 38 kcal
Paaseitje gevuld met praline - 31 kcal

Grote paaseieren (50 gram/stuk)
Paaseieren witte chocolade - 276 kcal
Paaseieren melkchocolade - 276 kcal
Paaseieren pure chocolade - 272 kcal
Paaseieren gevuld met praline - 222 kcal

Paasfiguren en diverse
Middelgroot figuur melkchocolade (150 gram) - 830 kcal
Groot figuur melkchocolade (200 gram) - 1106 kcal
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/hoeveel-calorieen-zitten-er-in-paassnoepgoed
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zij heeft alles http://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx
daar ingevuld