Zoek bruine zoete substantie gegeten in frankrijk?

Ik heb vroeger toen ik in frankrijk was een zoete substantie gegeten wat je toevoegde aan je toetje yohurt of dergelijke het was een bruine zoete substantie in potje ik heb dit toen ook in de nederlandse supermarkt gevonden alleen nu heb ik dus geen flauw idee meer hoe dit product heet en kan het daardoor nergens vinden.
Iemand iedeeen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Basterd suiker?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of Tova? https://www.hero.nl/fruit/producten/dessertsauzen/hero-tova-dessertsaus-chocolade
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vloeibare of gemalen substantie?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vloeibare vorm zat in een kleine pot/blik en deed er 1 eetlepel van in me toetje was heel erg zoet

Het beste antwoord

Dat zou Crème de Marrons kunnen zijn, oftewel zoete kastanjepuree. Dat smaakt als een soort toffeecrème en is geschikt om op brood of pannenkoek te doen of in toetjes te verwerken. Wordt in blik verkocht: https://i0.wp.com/eentafelvol.nl/wp-content/uploads/2015/11/creme-de-marrons-de-l-ardeche-clement-faugier-_4326561_0022314010018.png?resize=400%2C400
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Harstikke bedankt dit klopt helemaal kan ik er eindelijk weer naar op zoek en nu ditmaal niet vergeten meer hoe het heet