wat kan je het beste eten voor een sport wedstrijd?

Hallo,

Ik basketbal op een redelijk hoog niveau maar ik weet nooit zo goed wat ik moet eten voor een wedstrijd.

Weet iemand wat je het beste kan eten voor een wedstrijd zodat je de hele wedstrijd energie hebt. (Een wedstrijd duurt 1,5 tot 2 uur)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tot 3 uur voor de wedstrijd een lichte maaltijd bv crackerbrood licht besmeert met jam. Of brood zonder korstjes met weinig boter maar geen zwaar beleg zoals gekookte ham. En fruit zoals een appel zonder schil Maar geen drinken met koolzuur (oprispingen) bouillon, en thee.
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Crackerbrood?? Je bedoelt knäckebröd?
En brood zonder korstjes? Wat zou er dan mis gaan met de korstjes? Met zo weinig eten 2 uur intensief sporten?
De vraag is wat je het beste kan eten zodat je de hele wedstrijd energie hebt. Iemand die 5 uur kan doen op 1 lichte maaltijd stelt niet zo'n vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Energy drankjes en of repen,of een bannaan.
Een lichte maaltijd zoals een salade of soep. En ik, als vrouw van 48 jaar, wandel iedere dag door de heuvels van zuid Limburg en doe aan bodybuilding dus dan heb ik altijd nootjes bij de hand.