Hoe krijg je gemakkelijk de wikkel van een chupa Chups af?

Ik denk dat iedereen het wel kent, de kriem om een wikkel van een chupa chups af te krijgen. Zelfs na een hoop gevloek, lukt het vaak niet.

En, het moet kunnen zonder gereedschap. Ik heb niet altijd een schaar bij de hand o.i.d.

Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
24.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een blowtorch.

Antwoorden (3)

Nee, ik ken het niet want ik koop die dingen niet. En zie ook geen enkel nut van vloeken daarbij.
Maar ik kan me het wel voorstellen, want het gebeurt ook wel bij zuurtjes dat je de wikkel er moeilijk van afkrijgt. Je moet ervoor zorgen dat het snoep niet vochtig warm wordt, want dan wordt het allemaal zo plakkerig. Dus om te beginnen moet je het bewaren op een droge koele plek.
Is het toch klam geworden, dan zal het vast helpen om de lolly even (goed ingepakt in een plastic zakje) in de diepvries te leggen.

Toegevoegd na 29 minuten:
Op een forum vond ik een tip hoe je de wikkel onder de lolly van het stokje los kunt halen:
Hou de lolly met de ene hand vast met het stokje naar boven en wrijf met je vingers van de andere hand over de wikkel rond het stokje, heen en weer. Dan gaat het een beetje los zitten en krijg je 't er veel eenvoudiger af.
Amadea
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
het heeft niks te maken met plakkerig of niet, het gaat om het gedeelte plastic wat om het stokje gewikkeld zit, daar maak je een lolly open.
Men zoekt uit welke kant de plastic om het stokje is gewikkeld, dan peuter je hem zo los in de tegenovergestelde richting.

Mijn plan B: met me hoektanden een gaatje maken in de plastic op de plek waar het rondje/bolletje is, van daaruit kan ik de plastic verder scheuren. Dat gaatje maken met de tanden gaat het best op plekken waar de plastic zit gevouwen omdat het afloopt (dus onderkant vh bolletje).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je pakt de lolly vast en niet het stokje. Met je andere hand pak je vlak onder de lolly de wikkel vast en draait hem iets losser. Vervolgens laat de wikkel ook om de knots zelf los.

https://www.youtube.com/watch?v=GBCyUey9viI
amc