Wat is een goede chocolade vervanger?

Het moet ook wel smaak hebben ...

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoelde eigenlijk in recepten. Ik heb wat gerommeld met carobe maar die brownies waren niet echt lekker.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (5)

Werther 's Light Mini vindt ik zeer smaakvol en toch zeer energiearm:zeer geschikt om even tussendoor.Zoet en romig en ongewoon lekker: Werther's Original Minis suikervrij zijn de eerste romige snoepjes die gemaakt zijn zonder suiker, maar nog steeds dezelfde volle en unieke smaak bieden geheel volgens de Werther's Original traditie.
fremar
7 jaar geleden
Als ik zin krijg in chocola neem ik altijd een klein glaasje (100 ml) chocomel.
Je kan ook aardbeien doen met een beetje chocoladesaus.

Indien je echt helemaal geen chocoladesmaak meer wil, moet je nagaan of je iets hards of zachts wil zoals een jodenkoek of een snoepje. Misschien vind je zuur wel lekker en moet je daar is iets mee proberen. Voor iedereen is een chocolade vervanger iets anders. Ik vind bakken heel leuk; dat kan je ook proberen, zelf iets creëren wat je lekker vind. Dan ben je ook gelijk even bezig!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eigenlijk is witte chocolade de vervanger van Chocolade. Witte chocolade bevat geen cacao-poeder en de cacaoboter is zeer sterk bewerkt. De witte chocolade mist hierdoor al de antioxidanten en andere stoffen die karakteristiek zijn voor melk- en pure chocolade, zoals thiamine, riboflavine, theobromine en fenylethylamine. Hierdoor valt witte chocolade eigenlijk niet onder chocolade.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_chocolade
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/chocolade.aspx Het voedingscentrum spreekt zichzelf zelfs tegen. Wij zien het als een type chocolade maar dat is het niet. Chocolade is een mengsel van cacaoboter en cacaopoeder. Bij witte chocolade wordt cacaopoeder niet toegevoegd aan de cacaoboter. Volgens de definitie van chocolade is witte chocolade geen chocolade.
Een gezonde vervanger voor chocolade is xocai. Het wordt gemaakt van rauwe cacou en gezoet met acai bessen. Je kunt er alles over lezen in de link, maar let wel goed op de prijzen voordat je bestelt, want het is peperduur.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, das mooi je hebt het voor elkaar gekregen toch een onjuist antwoord te geven, waar ik dacht dat het niet kon. Jouw alternatief voor chocolade is...... chocolade :D. xocai is een merknaam voor een chocoladeproduct. Een alternatief voor een fiets is ook geen mountainbike. Immers een mountainbike IS een fiets. Lees de site door en kijk eens hoevaak ze hun eigen product gewoon onder chocolade laten vallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.csicop.org/specialarticles/show/xocai_the_healthy_chocolate Beetje shady verkoop-set-up. Zelf claimen ze net niks wat niet mag (teksten die met een jurist doorgenomen zijn en precies op het randje zitten), maar hun doorverkoopkanalen des te meer.
paulus811
7 jaar geleden
MrTomaat, het ligt er maar aan wat je een alternatief vindt. Deze chocola smaakt tenminste als chocola, maar heeft niet de ongezonde eigenschappen die gewone chocola wel heeft. Om die reden vind ik het nog steeds een goed alternatief, als je tenminste een alternatief zoekt waar je minder dik van wordt. Jouw alternatief was drop. Jouw alternatief voor een fiets is dus een bus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Jouw alternatief was drop. Jouw alternatief voor een fiets is dus een bus." Juist. Dat is namelijk daadwerkelijk een alternatief voor de fiets. (wow dat was echt het slechtste argument ooit, zelden zo makkelijk iets weerlegt) "het ligt er maar aan wat je een alternatief vindt." Nee, dat is gewoon een gegeven een alternatief is iets anders wat niet datgene is maar het wel vervangt. Hoe kan het nou dat je zo iets simpels niet begrijpt. Het is GEEN alternatief het IS namelijk chocola. Echt gast....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal het kristalhelder proberen te maken: Chocola:
Milka chocola
Verkade chocola
Xocai chocola Een alternatief voor Verkade chocola kan zijn Milka chocola of Xocai chocola. Een alternatief voor chocola kan alles zijn behalve alles wat valt onder chocola. Fiets:
Stadsfiets
BMX
Mountainbike Een alternatief voor een mountainbike kan zijn een stadsfiets of BMX. Een alternatief kan elk vervoersmiddel zijn behalve alles wat valt onder fiets, dus idd een bus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je beantwoordt de vraag wat is een alternatief voor reguliere chocola (Verkade, Milka)? Dan is Xocai een kloppend antwoord. Maar dat is de vraag niet.
paulus811
7 jaar geleden
MrTomaat, ik waardeer dat je reageert, maar zou het nog meer waarderen als je toon iets minder denigrerend zou zijn. Jij bent ongetwijfeld helemaal vol van je eigen gelijk en dat mag, maar met de paar woorden die deze vraag heeft zou het zomaar kunnen zijn dat iemand op zoek is naar iets wat chocolade is of lijkt, maar dan zonder de nadelige eigenschappen die normale (want dat is xocai niet) chocola heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb er echt alles aangedaan om je in te laten zien dat je antwoord nooit kan kloppen OF dat als de vrager op dit antwoord hoopte de verkeerde vraag gesteld heeft. Sorry maar als je het niet wil snappen houdt het voor mij ook op.
Cacao.

In een recept zou je dat op kunnen lossen met cacao. Echter zal je dan vaak het verschil tussen chocola en cacao moeten oplossen, vaak dmv bijvoorbeeld extra suiker en boter. Dan heb je ongeveer weer chocola dus of dat je doel is weet ik niet. Technisch is het echter wel een kloppend antwoord. Als het is om zo goedkoper brownies te produceren kan het een oplossing zijn.

Hier brownies die niet met chocolade maar met cacao(cocoa) is gemaakt.
https://www.verybestbaking.com/recipes/29519/chewy-cocoa-brownies/#sm.00000sn49d2osdf8xv1w7q9048n29

Mocht het probleem zijn dat je bijvoorbeeld juist cacao (het belangrijkste bestandsdeel van chocolade) wilde vermijden, moet je dat even aangeven.