Welke andere groente kan ik qua smaak ipv spinazie in een groene smoothie gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Een neutrale smaak bedoel je?
bamibal
7 jaar geleden
Waterkers
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka Ik bedoel een vergelijkbare smaak, dus niet hemelsbreed verschillend.
Reddie
7 jaar geleden
Diepvries spinazie.
Alleen spinazie smaakt naar spinazie.
In elke supermarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddie het gaat om verse spinazie. in een smoothie gebruik je geen diepvriesspinazie.
Ritsuka
7 jaar geleden
je kunt prima diepvriesspinazie gebruiken in een smoothie. Een geode blender kan het zo in, met een iets mindere blender kun je het het beste eerst even laten ontdooien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mangold ; ik geloof dat dat in het Nederlands bietenblad heet ; het blad van (rode) bieten, lijkt heel erg op spinazie. Weet alleen niet of je het in Nederland ook krijgen kan....

Antwoorden (1)

Paksoi of postelein. Dat zijn beide perfecte alternatieven voor spinazie. Postelein is maar beperkt verkrijgbaar, maar paksoi ligt altijd wel in de grote supermarkten. Bij de Coop deze week toevallig zelfs in de aanbieding.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Postelein is in de zomer te koop, klopt, maar ik heb het nog niet gezien. Normaal gesproken te koop bij AH en hier ook op de grote markt. Paksoi heb ik geen ervaring mee. Wat voor smaak heeft paksoi? Ik dacht dat het naar spruitjes neigde? Weet jij dit? Het moet overigens wel betaalbaar blijven. Is paksoi duur?
Amadea
7 jaar geleden
Het blad ervan komt wat betreft de smaak in de richting van rauwe spinazie, en de knapperige nerven in die van ijsbergsla.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merci, dus paksoi zal ik uitproberen. Mooi dat je dit nog zegt , ik dacht ook aan ijsbergsla, niet duur en wellicht ook toepasbaar.
amc
7 jaar geleden
Paksoi heeft wel een ietwat peperige smaak en is meer uitgesproken dan spinazie. De dunnere of baby-paksoi die je in de toko vaak kunt krijgen is een stuk milder van smaak!
Icebergsla kan je ook goed gebruiken maar wellicht is veldsla ook een optie en wat erg lekker is, is de Romeinse sla als ze die hebben.
Tip; Pluk eens wat jonge blaadjes van een paardenbloem. Niet de dikke bladeren maar de onderste jonge blaadjes...erg lekker...gratis en gezond!