Zijn Jelly beans van een jaar oud nog te eten?

Ik heb thuis nog jelly beans liggen die al een jaar en een paar maanden oud zijn. Er staat geen houdbaarheidsdatum op. Ik vraag me juist af of ze nog te eten zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4K
Amadea
7 jaar geleden
Dat zijn toch snoepjes? Die zijn door het hoge suikergehalte goed geconserveerd en kunnen niet bederven. Hooguit zal de smaak verminderd zijn.

Antwoorden (1)

Gewoon proeven of ze nog lekker zijn. Als de zak gesloten is, zullen ze echt nog wel goed zijn.
Persoonlijk let ik niet op houdbaarheidsdata, ligt er uiteraard wel aan wat het is. Producten die aan bederf onderhevig zijn, zoals vis, Filet Americain, vleeswaren e.d. zal ik niet meer eten, maar bijv. een gesloten pak yoghurt van een maand oud, daar ben ik niet bang voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Nou, ik heb een keer bedorven yoghurt gegeten (was pas drie dagen over de datum!) en ik kan je zeggen dat dat behoorlijk afgrijselijk smaakt....