Ik heb een blik AH Basic Mandarijn in blik gekocht, op de bovenkant van het blik staat andere datum dan op etiket, is dit wel te vertrouwen?

Ik heb meerdere producten gekocht bij de Albert in Tsjechie, waaronder een paar blikken fruit in blik van het merk AH Basic. Op het meerendeel van de blikken staat de houdbaarheid datum netjes bovenop en staat op het etiket THT zie bovenkant, echter, op het blik mandarijnen staat een datum 2013-12-10 bovenop het blik en op het etiket staat 31/12/2017. Dit lijkt mij heel vreemd, kan dit wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Je ziet het zelf.
Ik zou de datum op de bovenkant maar aanhouden. Onwaarschijnlijk dat het blikje 3 jaar oud zou zijn, en dat ze er 3 jaar geleden 2017 op hebben gezet.
Reddie
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch gek dat de AH dat gewoon doet hier in Tsjechie, ik ga ze echt even een mailtje sturen dit is echt absurd in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie, 2017 t.o.v. 2013 is m.i. vier jaar later en niet drie jaar later
Het is mogelijk dat één datum de inblik/productie datum is en de andere datum de uiterste THT. Bij diverse gedroogde vleeswaren in nederland is dit soms het geval.

Hoe de AH Basic en dan specifiek de mandarijnen zijn gereguleerd weet ik niet. Het etiket volledig lezen kan meer informatie verschaffen. Indien dit niet het geval is contact opnemen met AH aan te raden. Via social media willen bedrijven tegenwoordig zeer snel reageren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt in Tsjechie worden consumenten zowel over de productiedatum als uiterste datum geinformeerd.
Vind ik een voorbeeld ter navolging.
Reddie
7 jaar geleden
@hajete, dan wil ik ook nog de plukdatum weten, en wanneer de boom geplant is, en de leeftijd van de teler.