In de oven. Opwarmen in de magnetron kan, maar daarna dan nog op de ovenstand krokant bakken. (10 minuten op 180 graden)
jc54
8 jaar geleden
Zo als ik het altijd van mijn moeder geleerd hebt : (Werkt voor ons gezin uitstekend.)

1. Pak een schaal dat hitte bestendigt is.
2. Plaats 200 gram bakboter in de schaal.
2b. Voeg eventueel nog kip kruiden toe op jou boter.
3. Leg je kip boven op de boter.
4. Vet met een kwast ook wat boter over de kip zodat hij mooi glanst. (alleen over de huid)
5. stop de schaal met boter en kip in de oven van +/- 180 graden.

Na de eerste 2 a 3 minuten merk je dat de boter geheel is gesmolten, en dat je kip glimt, dit is een goed teken. Tijd voor de volgende stap.

1. Pak een jus lepel.
2. Open de oven.
3. Giet 4 a 5 keer boter (dat in de schaal ligt) over je kip.
4. Sluit de oven.

Herhaal dit gedurende 10 minuten 3x.

Laat je kip nu met rust, en wacht tot hij warm genoeg is.

Eetsmakelijk (Y)!