Ja. Er bestaat voldoende eten dat alle mensen lekker vinden. Alleen moet daarvoor eerst een voorwaarde gecreëerd worden: De mensen moeten eerst echt honger hebben. In tijden van honger vinden mensen alle mensen zaken als rijst, brood e.d. lekker.
Kijk maar eens naar programma's waarin kinderen in ontwikkelingslanden een gratis maaltijd op school krijgen. Ze vallen allemaal op hun sobere schaaltje rijst aan alsof het een feestmaal is!

Het 'niet lekker' vinden van eten is namelijk vooral een luxeprobleem. Nu zijn er bepaalde smaken die mensen echt vies kunnen vinden. Dit heeft vooral met uitgesproken smaken als bitter en zuur te maken. De meer neutralere smaken lusten we in principe allemaal. Dus brood, pasta, rijst etc. lusten we allemaal en als we maar voldoende honger hebben vinden we het gegarandeerd ook allemaal lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat er wel een groot verschil is tussen iets lekker vinden en blij zijn dat je iets eet en niet hoeft te verhongeren/blij zijn het te kunnen eten zodat er weer glucose naar je hersenen en rest van je lichaam gaat waardoor je je fijner voelt. Dat vind ik niet lekker vinden. Maar verder wel goed om ook dit aspect ervan te noemen hoor.
anneliez
13 jaar geleden
Als ik echt honger zou hebben, zou ik dus wel de vis opeten als ik die zou krijgen, maar hem nog steeds niet lekker vinden. Ik zou blij zijn met een gevulde maag, maar genieten van de smaak: nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Anneliez. Ook ik denk niet dat je dan gaat genieten van de dingen die je nu vies vindt, maar ik denk dat je dan wel meer dingen 'lekker' zult vinden.
rose
13 jaar geleden
Ik denk toch dat Ruth een goed argument heeft. Als de lichamelijke behoefte groter wordt, ga je meer dingen lekker(der) vinden. Denk aan een boterham met pindakaas. Vlak na een copieuze avondmaaltijd is die een stuk minder lekker dan als lunch na een ochtend stevig aanpakken.

Andere antwoorden (12)

Mij lijkt moedermelk de beste kans te maken...
rose
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Ja, dat zal wel kloppen. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 lijkt mij ook het meest waarschijnlijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen baby die dat weigert.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik weet het niet. Alle babies misschien wel, maar dat is maar een klein deel van alle mensen. En er zullen vast veel volwassenen zijn die het niet lusten, niet per se vanwege de smaak, maar omdat ze het een vies idee vinden.
Maar wel leuk gevonden verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind dit geen gek antwoord :) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om moedermelk te drinken. Baby's vinden dit wel lekker, maar de meeste volwassenen echt niet! (Heb je het wel eens geproefd? Het is mierzoet!)
Daarbij is moedermelk slechts eten voor pasgeboren kinderen. Voor mij valt het net als koeienmelk in de categorie: drinken.
rose
13 jaar geleden
Alle mensen waren toch ooit baby's en hebben het gelust?
rose
13 jaar geleden
Er is immers ook weinig eten dat volwassenen eten dat baby's lekker vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich heb je wel gelijk dat alle mensen ooit echte of 'namaak' moedermelk gedronken hebben, maar voor mij valt dit niet onder de noemer 'voedsel'
Als je vraagt wat eten koeien, beantwoord je ook de vraag niet met: melk.
rose
13 jaar geleden
Grappig. Het is toch het enige dat baby's eten. Aangezien baby's tot de mensen gerekend worden, is het antwoord anders dus 'geen'. Of nee, eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je hierin gelijk hebt. Of er moet bijvoorbeeld hongersnood komen, maar zelfs dan zullen de mensen een aantal zaken slechts eten omdat het voedsel is en niet omdat ze het echt lekker vinden. (zie ook mijn antwoord)
Utrecht
13 jaar geleden
Moedermelk is helemaal niet zo lekker.
Pasgeboren baby's drinken alles: smaakvoorkeuren en kieskeurigheid komen pas later.
Speciale babyvoeding zoals hypo-allergeen of pepti is echt niet lekker (bitter) maar baby's die het nodig hebben drinken het alsof er niets lekkerder bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is niet:Lusten,maar Lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik heb het wel eens geprobeerd en het is ongelofelijk VIES !!!!! Mierzoet, jakkes, echt goor. Alle babies, okee, maar alle mensen ?? No way !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn beleving zijn alle mensen vroeger alle baby's geweest.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die geen brood eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelmoes vooral geliefd bij kinderen,maar ouderen houden er ook van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rauwe bonen. Want honger maakt rauwe bonen zoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pasta pasta en nog eens pasta denk toch wel dat veel mensen ongezond eten het lekkerste vind vanwege werk en geen tyd om te koken ik ken zelfs friet verslaafden die da bekans elken dag in de week eten hehe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je maar hongerig genoeg bent.
dan vinden vrijwel alle mensen
alle eten lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
biefstuk en ijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet het maar Barcelona man . Vegetariërs lusten geen biefstuk. De smaak van vlees "lusten" ze niet meer.
nee, want iedereen heeft een eigen smaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege dieverse factoren (veel keus, verschillende voedselbronnen) is de mens langzamerhand het contact tussen voedingswaarde en smaakverloren.
Lekker vinden kun je op meerdere zaken betrekken.
Mondgevoel, vochtgehalte en smaakcombinatiesen prsoonlijke smaak kunnen hier allemaal invloed op hebben.
Persoonlijke smaak is iets wat je voor het grootste gedeelte van huis mee krijgt.
Mede omdat mensen bij smaak uitgaan van allerlei voor hen herkenbare en al dan niet lekkere uiterlijke kenmerken denk ik niet dat je snel iets zult vinden wat iedereen echt lekker vind.
Zelfs gedurende ons leven veranderd smaak beleving.
Naarmate we ouder worden en minder gaan zien horen en ook proeven zullen we geneigd zijn voor steeds sterker smakende prodcten te kiezen.
Jonge kinderen vinden meestal jonge kaas lekker, wat ouderen kieze dan liever voor een pittig belegen, mijn of nagelkaas.
Jonge kinderen vinden over het algemeen zoet lekker.
Mensen met een heel sterk reukvermogen zullen combinaties van smaken weten te waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel eigenlijk dat je persoonlijke smaak voor het grootste deel van huis uit meegekregen is. Waar baseer je dat op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat baseer ik uit de transactionele theorie, persoonlijke waarnemingen en mijn werk en studie.
JA, mits de voorwaarde er is, dat de mensen verekken van de honger. Dan smaakt alles goed!

En anders: veel mensen houden van zoet, dus als er maar flink veel suiker in zit, vinden veel mensen het lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Manna .

Toegevoegd na 2 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Manna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel gerechten en zoveel manieren om het klaar te maken, dat je niet kunt spreken van een bepaald soort eten dat iedereen lekker vindt.

Wel kun je zeggen dat iedereen vet, zoet en zout lekker vindt. Maar dan spreken we over smaken en niet over een gerecht of een soort voedsel.