Zijn te bedrijven die vlees innemen dat over de datum is?

Wij hebben een vriezer halfvol met vlees dat over de datum is. Zijn er bedrijven of instanties die dit vlees inzamelen of opkopen oid?

Of zijn hier andere oplossingen voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vlees wat je invriest direct na aankoop (dus als datum nog goed is ) kun je gemiddeld na 3mnd nog gebruiken.
Wel meteen bereiden na ontdooien.
De vraag is of je veel vlees of je veel vlees hebt en waarom je het wilt verkopen. Zijn e drie maanden nog niet verstreken geef het aan minderbedeelde mensen.
Zet t op marktplaats. Wel vermelde vd datum.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Consumenten vriezer? Dan gewoon verpakt in de container.

Antwoorden (3)

De firma Rendac in Son neemt dergelijk vlees in en verwerkt het. Daar zijn wel kosten aan verbonden. Ik ontraad je het vlees aan minder bedeelden te schenken of op Marktplaats te zetten als je niet meer kunt instaan voor de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien dat instanties zoals de Voedselbank of het Leger des Heils er interesse in hebben? Als het over de datum is zegt dat bog per definitie dat het ook niet meer goed is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Afhankelijk van wat voor vlees het is [geen varkensvlees] kan het naar het asiel. Daar zijn ze blij met iedere bijdrage.