Mag ie termo flessen in elkaar in de vaatwasser zetten?

Mag je termo flessen in de vaatwasser zetten als ze heel erg smerig zijn van de koffie

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Niemand die jou dat zal verbieden. Maar als jij met "in elkaar" bedoelt dat het isoleerkannen met glazen binnenfles betreft, dan is het af te raden. Want de kans de de flessen kapot gaan is groter dan de kans dat ze daar schoon door worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@Amadea
Perfect antwoord ! Waarom slechts als reactie ?

Antwoorden (1)

Als je een vaatwasser hebt waar ook je andere glaswerk heel uit komt (de meeste voldoen daaraan) zie ik er geen bezwaar in. Hete vloeistof in een thermosfles gieten gaat uitstekend, daar is het ding onder meer voor bedoeld. Natuurlijk wel met de dop er af!! Wij hebben onze (metalen van buiten. glas van binnen) thermosfles diverse keren zo gewassen meest na de vakantie.

Met Amadea ben ik eens dat een vaatwasser (voor wat betreft de binnenzijde, omdat het water slechts een beetje de fles in dringt) niet ideaal is; maar is vooral de buitenzijde smerig dan is dit wel een prima idee. Als je vooral de buitenzijde schoon wilt hebben, leg de thermosfles dan in de onderste lade van je vaatwasser, de draaiende sproeiers kunnen de thermosfles dan niet raken maar wel goed besproeien. Zo lang de dop eraf is,is er geen risico voor over of onderdruk en wordt de buitenkant prima schoon.

Is het vooral de binnenkant die vuil is, vul de rechtop staande thermosfles dan voor 3/4 met heet water (gewoon heet, hoeft niet kokend) en doe er een flinke lepel soda bij. Dop erop, goed schudden, dop er weer af. Uurtje laten staan. Afgieten. Zo nodig herhalen. Na de laatste spoelbeurt met soda spoel je na met koud water met een scheutje azijn; en daarna nog 2 x omspoelen met kraanwater.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
soda is een prima middel om koffieresten te verwijderen.
Soda in de fles, en kokend water erop