Waarom verkoopt de supermarkt wel kippenlever maar geen runder- of varkenslever?

Vroeger verkocht AH gewoon runder- en varkenslever maar de laatste jaren alleen nog kippenlevertjes. Waarom? Lever bederft snel maar dat geldt dan toch ook voor kippenlever?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de Jumbo heb ik dit een jaar of wat geleden nog gezien. Zowel runder- als varkenslever. Weet niet of het nu nog zo is, bij 'mijn' Jumbo zijn zoveel veranderingen gaande: bezuinigen is het credo!
Waarschijnlijker is dat het er niet meer is, nu zelfs na het verdwijnen/ontslag van de slager, ook de dames uit de slagerij ander werk in de winkel moeten verrichten.

Antwoorden (1)

Het ligt niet meer in de schappen omdat er te weinig vraag naar is.
Overigens ligt er nog wel varkens- en runderlever bij het broodbeleg.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ bij een gewone slager (op bestelling) wel verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + Bij een gewone 'reguliere' [ niet kilo- ] slager is het zeker dagelijks verkrijgbaar, maar bestellen is misschien verstandiger om zeker te zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat het bij een gewone slager te krijgen is is mij bekend maar ik wil het bij de supermarkt die een steenworp van mijn huis is kunnen kopen en niet naar een 'echte' slager moeten die een kilometer weg zit en waar je niet met de auto kan komen. En trouwens, waarom zou er wel vraag naar kippenlever zijn maar niet naar runder- en varkenslever?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Lever als broodbeleg is totaal iets anders dan gebakken lever bij de avond dis!