Welke erwtensoep uit blik is naar jullie mening de beste?

Met Google zijn de meningen verdeeld, daarom raadpleeg ik de GV-community.

Toegevoegd na 1 week:
3 antwoorden en 3 merken pfff
Wat is er met de grote GV-community gebeurt?

Toegevoegd na 1 week:
3 antwoorden en 3 merken pfff
Wat is er met de grote GV-community gebeurd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De erwtensoep van de Aldi! Heerlijk!
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die van de Lidl en dat wist ik al vóór deze test:

http://www.distrifood.nl/branche-bedrijf/nieuws/2010/12/lidl-heeft-beste-huismerksnert-10116255
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
In jouw link staat zelfs letterlijk dat Unox nóg lekkerder is!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
om de extra rookworst, niet de soep zelf
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Nee dat staat er niet. Scroll verder door naar beneden. Daar staat: 1. Unox Stevige erwtensoep met echte Unox rookworst (blik) 7,6 Dan op 2 komt Lidl
Die van Unox is het beste alternatief voor zelfgemaakte erwtensoep. Daar kan geen enkel ander merk tegenop. Alleen als de prijs uitmaakt zou je misschien bij een andere uitkomen, maar qua smaak is en blijft Unox de beste.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan ook nog een lekkere Unox worst er extra door.
bamibal
8 jaar geleden
Die voorverpakte Unoxworsten vind ik echt niet lekker.
Ik snap trouwens niet dat er min-duimpjes uitgedeeld (kunnen) worden bij een meningvraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@bamibal En waarom zijn plusjes wel goed? Je mag het wel eens zijn met een mening, maar niet oneens?
Amadea
8 jaar geleden
Kijk, mrT., dat is nou wat ik bedoel met de onrechtvaardigheid van het duimpjessysteem. De bedoeling ervan is het wel of niet waardevol laten blijken, maar ze worden ingedrukt om persoonlijke redenen van het ergens wel of niet mee eens zijn.
bamibal
8 jaar geleden
@MrTomaat: wat Amadea zegt. Als ik de erwtensoep van Unox niet lekker vind, is dat geen reden om een min te geven. Als er gevraagd wordt om een mening, is in principe iedere mening een waardevol antwoord. Andersom natuurlijk ook. Als ik de soep van Unox ook lekker vind, is een plusduim niet de manier om dat aan te geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@bamibal Maar wat zou een + dan betekenen bij een meningsvraag als deze? Er zijn ook wel meningsvragen die om een argumentatie vragen, dan wordt het nog lastiger idd. (oneens mening, maar sterke argumentatie, dus plus?!) Stel dat je de minmogelijkheid weghaalt, hoe moet ik dan de plussen hier interpreteren? En als niet iedereen evenveel plussen krijgt, ook als het antwoord al langer staat? @amadea Het gaat nu denk vooral om de onduidelijkheid wat een plus of min hier betekent. Bij een feitvraag is dat vrij makkelijk in mijn ogen (antwoord juist/onjuist). Bij een meningsvraag als deze zou ik zeggen eens met mening/oneens met mening (unox=lekker of vies). Dat geeft dan een mooi beeld als genoeg mensen stemmen wat de meerderheid vind, een graadmeter voor succes (immers hoe hoger het aantal stemmen +, hoe hoger de kans dat het overeenkomt met de smaak van de vrager). Volgens mij is nergens goed beschreven wat het idee is achter het duimpjessysteem. De consensus over wat een plus/min bij een feitvraag betekent is er zo'n beetje, nu meningsvragen mogen is er wellicht vraag naar uitleg of wederom het komen tot consensus. De onrechtvaardigheid kan op ~twee manieren beëindigd worden. Verplichte uitleg bij min (of zelfs plus). Of het verwijderen van het hele systeem. "maar ze worden ingedrukt om persoonlijke redenen van het ergens wel of niet mee eens zijn." Bij een meningsvraag lijkt me dat dus geen probleem. Zolang iedereen dat ziet als wel/niet eens mening Of bedoel je persoonlijke redenen als ik mag persoon x niet, dus bij een meningsvraag druk ik lekker op - ongeacht zijn antwoord.
Amadea
8 jaar geleden
Ga maar eens met je cursor boven een duimpje staan, dan zul je zien dat het wel degelijk beschreven staat, @MrTomaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@amadea inderdaad Maar dan zou de waarde van +/- bij meningsvragen dus niks zijn. Dus zinloos. Dus zou de enige zinnige invulling zijn eens/oneens met mening. In mijn optiek. Ik neem aan dat beheer nog niet voldoende over de implicatie van meningsvragen heeft nagedacht in relatie tot het +/-systeem. Of geen tijd/zin heeft om dergelijke veranderingen aan te brengen. Of daar zelfs over na te denken. In principe zeggen jullie nu dus, dat je alleen zou kunnen plussen nu toch? Dan wordt het +/-systeem gelijk waardeloos hier in deze categorie. En zou je zelfs bij een plus alles moeten plussen. Want anders zou het ook oneerlijk lijken. Ik heb een keer wat geplust en/of gemind hier om alles gelijk te krijgen, omdat er idd geen duidelijkheid is wat de bedoeling is en idd als je alleen baseert op wat er op de plus of min staat beschreven zou je alleen waardevol kunnen zeggen. Als we het gaan gebruiken als niet met mening eens/wel met mening eens is het opeens een zinvol systeem. Eens?
bamibal
8 jaar geleden
Het probleem is een beetje dat de plus- en minduimpjes van invloed zijn op je antwoordwaardering, en de plusduimpjes ook op je score. Je wordt nu in feite beloond als je een populaire mening geeft. En je antwoordwaardering wordt negatief beïnvloed als mensen het met je oneens zijn. Dat lijkt me niet terecht. In deze categorie zouden de duimpjes dus eigenlijk geen invloed moeten hebben op score en waardering, al maakt dat het systeem waarschijnlijk nog onduidelijker.
Misschien een soort Facebookachtig betekenisloos like-systeem?
Amadea
8 jaar geleden
Juist, bamibal. Jij begrijpt het! Fijn dat ik eindelijk een medestander heb.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@amadea Het is handiger als je begrip wil krijgen voor je punt dat je je goed uitspreekt. Ik ben prima voor het scheiden van puntensysteem en plus/min systeem. Of afschaffen van het puntensysteem. Zoals bamibal voorstelt. Dit is pas de eerste keer dat ik nadenk over wat bamibal zegt. Voor mij is het +/- systeem veel belangrijker dan het puntensysteem. Dat het op deze manier de mensen benadeelt die veel om punten geven, of antwoordwaardering dat is een goed punt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals nu, Wat is het nu nog de waarde van een meningsvraag als deze allemaal hetzelfde gewaardeerd worden? Niks lijkt mij.