Is het verzenden van eten in een envelop naar het buitenland toegestaan?

Sinds een tijdje doe ik aan postcrossing. Nu is mijn vraag of het bijvoorbeeld ook is toegestaan om eten te verzenden in een envelop naar het buitenland. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan drop of hagelslag. En moet je hiervoor nog iets specifieks doen voordat dit wordt toegestaan?

Toegevoegd na 1 uur:
De hagelslag die ik dan verstuur is door mijzelf in plastic zakje verpakt. Mag dit of moet dit in de originele verpakking worden verzonden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Cryofiel
8 jaar geleden
Iemand die ik ken heeft wel eens een pak thee verstuurd van Engeland naar Nederland. Daar was verder niets speciaals voor nodig. Hij heeft gewoon postzegels op het pak thee geplakt (inpakken hoefde niet, de thee was namelijk al verpakt), een sticker met het adres erop gekleefd, en het pak thee afgegeven bij een postkantoor.
Amadea
8 jaar geleden
Om welk buitenland gaat het? Hier kan je op de naam van het land opzoeken wat je wel en niet mag versturen: http://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/buitenlandse-verzendvoorwaarden/verzendvoorwaarden-per-land/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil graag hagelslag naar China sturen. Dit is niet standaard verpakt en wil ik dus ook zelf verpakken in een klein plastic zakje. Deze stop ik dan in de envelop + brief. Mag dit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zaken in originele verpakking, alsmede vacuum verpakte zaken maken een grotere kans om te worden toegelaten. Sommige landen hebben een erg streng beleid, zoals Australie. (Ik zou Amadea wel een plus willen geven).

Het beste antwoord

Over het algemeen mag je alle fabrieksmatige voedsel met duidelijke gegevens erop versturen.
De uiteindelijke regels zijn per land verschillend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ hagelslag in mini verpakking is dun genoeg om in een envelop te versturen..

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van zowel het land als het soort voedingsmiddel.

Het versturen van vlees, fruit, en bederfelijke waren naar landen buiten de EU is vrijwel altijd verboden en kan tot serieuze problemen leiden.
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Ik ben in Californië opgepakt bij de douane omdat ik, komend vanuit een andere staat, een sinaasappel in mijn handtas had voor mijn 2- jarige peuter. Het is overal anders, dus eerst informeren.
Tinus plus