Als je een HEMA verse rookworst koopt binnen hoeveel dagen moet je deze dan consumeren?

Er staat geen houdbaarheid datum op. En invriezen vind ik niet meer te kanen. Dat deed ik vroeger wel maar een paar jaar geleden is er iets veranderd.

Als ik ze nu invries smaken ze zurig wanneer ik ze gebruik. Bah!

33.4K

Antwoorden (2)

Op de worst staat geen datum maar op de verpakking wel. Enkele dagen in de koelkast en een maand in de diepvries. (En waarschijnlijk wel langer.)

Toegevoegd na 2 minuten:
Eigenlijk kun je ''m het beste z.s.m. consumeren, net zoals je met gebak zou doen.
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Welke verpakking? Het losse zakje wat je moet pakken en wasr je de worst in doet? Onmogelijk dat daar een datum op staat.
Computoon
8 jaar geleden
Kennelijk is er geen uniformiteit in het verpakkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rookworst van de Hema kun je minstens een week goedhouden op de koudste plek in de koelkast. Wel goed verpakken natuurlijk, liefst in vetvrij papier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Computoon, je ziet over het hoofd dat het hier om VERSE rookworst gaat. Die is helemaal niet verpakt. Het zakje moet je er zelf omheen doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er hangt een labeltje aan, waar ook de scan (streepjes)code op staat. Daar moet een vers datum op staan. Dit is dus productie datum.
De Hema zegt hierover:
"Deze moet je gekoeld bewaren bij maximaal 7 °C. Binnen 3 dagen consumeren. In de diepvries is de rookworst 1 maand houdbaar."

https://twitter.com/hema/status/273350505332346880
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Exact! En dat staat dus ook op dat labeltje waar ik het hierboven over heb :)