Vanmiddag haalde ik een pakje gehakt uit de vriezer, zo'n pakje van de supermarkt, en het plastic stond bol, kan ik dit nu nog eten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Ja hoor, als het goed was toen het de vriezer in ging en nu goed bevroren was, is er niets aan de hand.

Rustig in de koelkast laten ontdooien en dan niet te lang meer wachten, morgen bereiden en bijvoorbeeld gehaktballen draaien en braden.

Deze ballen moet je niet te lang meer bewaren. Afgekoeld in de koelkast in de braadpan in het gestolde vet kun je ze nog een paar dagen goed houden, maar niet veel langer hoor!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies, het opbollen komt vooral door het verschil in temperatuur. Maar voor de zekerheid: ruik even aan het vlees. Je ruikt het meteen of het nog goed is of niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
....en de gebraden ballen mag je best weer in de vriezer bewaren...