Waarom zijn Nederlandse gehaktballen rond en Duitse gehaktballen plat ?

Lijkt me duidelijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus het is geen gehaktBAL?

Het beste antwoord

Wij Nederlanders hebben de Duitste snack een 'bal' genoemd, de Duitsers zelf noemen het een 'frikadelle'. Dus heeft geen reden om rond te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker ik eet vanavond een platte mmmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima antwoord en ook nog met een plaatje.

Andere antwoorden (7)

Omdat de zwaartekracht daar hoger is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: hahaha +1
Omdat de Duitsers er in het laatste stadium van de bereiding van de bal, er een ferme klap op geven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem plat slaat dan lijkt het voor het oog alweer een stuk groter.
Als je ze naast elkaar houdt zijn ze vaak even groot,wat inhoud betreft.
Alleen je kunt ze stapelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het gewoon de cultuur.. ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in Noord-Holland en maak altijd "molenstenen". Gewoon omdat het makkelijker is. Je maakt een rol van het gehakt, wenteld die doorde paneermeel en snijdt daar dan dikke plakken van af. Die nog even aan de platte kant met paneermeel behandelen en in de pan leggen. Ze zijn door deze vorm makkelijker gaar en makkelijker te hanteren in de pan!

Misschien vinden duitsers platte gehaktballen ook wel handiger?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom moet alles hetzelfde zijn,de patat is ook overal verschillend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Hamburgers zijn ook plat. In Duitsland gaat men voor plat en niet voor rond.