Welke stoffen en kruiden voegt men toe aan voorgebraden vlees uit de supermarkt,en waar kan ik er meer info over vinden?

Voorgebraden Eisbein gekocht,leek op spaakhammetje vreemde smaak.uit etiket kon ik niet veel wijs worden en over het merk"slager Piet "was op het web niets te vinden.

9 jaar geleden
1.2K
Reddie
9 jaar geleden
Dat kom je niet te weten. Dat is bedrijfsgeheim.
Dat valt altijd onder "kruiden/specerijen".

Het beste antwoord

Iedere slager heeft wel zijn eigen kruidenmelange en zal dit niet snel bekend maken .

Maar een kuithammetje heeft niet veel nodig om lekker te worden. Kuithammetjes of spaakhammetjes worden gepekeld ingwreven met diverse kruiden en na aandroging al of niet licht gerookt. Daarna worden ze gegaard in de oven.

Eisbein wordt gekookt met ui ,knoflook, pimentkorrels, laurierblad, jeneverbessen, komijnzaad, peperkorrels en zout.En als het gaar is, nog even van kleur voorzien in de hete oven.
De aparte smaak kan van de komijn komen , maar normaal heeft deze smaak niet de overhand ,maar moet eisbein een prettige vleessmaak hebben.

Het vlees was toch wel in goede toestand?