Hoe komt het dat ik vrijwel altijd de hik krijg als ik iets eet na lange tijd niet gegeten te hebben?

Ik krijg vooral de hik als ik na lange tijd niets gegeten te hebben (b.v. alleen 's morgens gegeten en aan eind van de dag weer) brood, rauwe wortels of bouillon eet, met andere dingen die ik eet/drink vrijwel nooit, dus als ik een warme maaltijd neem bv heb ik nergens last van. Het is niet lang de hik hebben, een keertje of 5 a 10 hikken, dan is het weg en kan ik gewoon zonder gehik het brood, wortels of de soep opeten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
eet je de hele dag niks? alleen in de ochtend en avond even iets?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms gebeurt dat wel eens, of alleen iets kleins tussendoor, bv omdat ik dan geen honger had of omdat ik niet in de gelegenheid was om
iets te eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En het ontbijt en avondeten is dan gewoon voldoende en volwaardig hoor Ritsuka
Ritsuka
9 jaar geleden
als je een ontbijt en avondeten van 1000 kcal per stuk neemt, dan is dit volwaardig inderdaad.
Als jij je hier goed bij voelt geen probleem natuurlijk.

Antwoorden (1)

Wellicht hap je met deze voedingsmiddelen te veel lucht mee naar binnen ,dan kun je de hik krijgen , de hik kan heel kort duren maar er zijn zelfs mensen die het dagen hebben .