Hoeveel kcal zit er in bereide instant noodles?

Hoeveel kcal zit er in instant noodles die bereid zijn, met kokend heet water? Gemiddeld. Mijn merk is 'Rookie'.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
dat staat als het goed is op de verpakking zelf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het pakje thuis hebt, dan heb je ook het antwoord, want het staat op de verpakking.
Het toevoegen van water verandert helemaal niets aan de voedingswaarde of de Kcal van het product. Wel ff checken hoe de Kcal uitgedrukt worden: per 100g of per portie, en houd ook rekening met wat ze zelf eet: een hele pak, een halve...

Antwoorden (1)

Als het gaat om 'Rookee Instant Noodles Chicken', zou dit 266 Kcal per portie moeten zijn.
De vega variant bevat 272 Kcal en de rundvlees variant 303 Kcal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
maar is 1 portie ook 1 verpakking? vaak staat het er heel sneaky op, dan noemen ze 1 verpakking 2 porties, terwijl eigenlijk iedereen dat hele pakje alleen op eet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hele goede vraag.
De inhoud van zo'n zakje zou 85 gram moeten zijn, maar het aantal kilocalorieën staat er vermeld per 65 gram...
Dat kan eigenlijk niet de hele verpakking betreffen.
Hmm... ga dit later vandaag nog proberen uit te vissen. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan er weinig zinnigs meer over vinden.
Het enige dat ik me kan bedenken is simpelweg een kommetje instant noodles wegen en het dan omrekenen.
Ritsuka zou nog best eens gelijk kunnen hebben dat een verpakking wordt gezien als twee porties.
Ritsuka
9 jaar geleden
Zulke geintjes halen ze wel vaker uit, ook op flesjes drinken of zo.