Fromage Blanc is gewoon kwark en kun je in de Albert Heijn o.i.d. kopen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het een losse/zachte kaassoort is.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou met de directe vertaling zeggen Witte kaas. Dan denk ik meteen aan hüttenkäse.
http://www.huttenkase.nl/ In welk recept word het genoemd @Frietjefakir?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik sluit me aan bij HeerVoldemort Ook ik zou zeggen Huettenkaese.
Kwark is hangop toch, uitgelekte yoghurt dus? Please correct me if I' m wrong! Overigens komen in heel veel Europese landen (en daarbuiten) varieteiten voor waarvan het niet altijd duidelijk is of het yoghurt of kaas is. Myzythra bijvoorbeeld in Griekenland kan heen smeuig en zacht zijn maar ook harder en zuur. Denk dat dit ook geldt voor Huettenkaese.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry j4 heeft absoluut gelijk ,het is gewoon kwark . Als ik in de Franse super ben en wil kwark wil is het fromage blanc
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Daarom vraag ik ook naar het recept waarin Frietjefakir het wil gebruiken. Vaak kan je er dan wel uithalen om welk product het nu gaat. De benaming fromage blanc word soms gebruikt voor kwark, of voor een zachte witte kaas. Het hangt er maar net vanaf wat de recept schrijver bedoeld heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
J4 enzovoort heeft helemaal gelijk.
Fromage blanc is inderdaad gewoon platte kaas in België dan toch en kwark voor de Nederlandse vrienden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen sprake van een recept, het zou gewoon gezonder zijn dan harde kazen. Dus dat het zacht was was bekend. Inmiddels weet ik dat het dikke ronde plakken verse geitenkaas is wat ik bedoel. Hieraan is een schimmel toegevoegd. Dank voor de reacties!