Hoe lang kun je een ingevroren product buiten de diepvries bewaren voordat je het weer in de diepvries doet b.v. loempia's mag niet ontdooien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
49.8K

Het beste antwoord

Toen ik nog geen "no frost" vriezer had, moest ik hem natuurlijk regelmatig ontdooien en schoonmaken. Het lukte me nooit om hem eerst leeg te eten en vond de volgende oplossing om de inhoud zolang mogelijk bevroren te houden. Ik bewaarde altijd de diepvries tasjes die je in de supermarkt kon kopen om je diepvriesspullen bevroren thuis te krijgen. Ik deed daar nu mijn vriezerinhoud in, haalde mijn groenteladen uit mijn koelkast en legde daar het tasje in met de meest kwetsbare producten. Die spullen die snel ontdooid zijn zoals bijv. sateh. De andere spullen zette ik zo koud mogelijk weg in de diepvriestasjes. `s Winters buiten en `s zomers in de kelder. Ik kon zo de spullen lange tijd later weer bevroren in de schone vriezer terug leggen.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je het product inpakt in een dikke laag kranten met aluminiumfolie er omheen, en op een koele plek legt, blijft het wel enkele uren bevroren.
14 jaar geleden
Hangt heel erg af van de temperatuur die er buiten de diepvries is, maar in principe niet erg lang, hooguit een kwartier tot maximaal een half uur en dan mag het niet al te warm buiten de diepvries zijn.
Anders gaat het al een beetje ontdooien en dat doet de kwaliteit van het bevrorene geen goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is van een heleboel omstandigheden afhankelijk. Als je 1 doosje loempia's hebt, dan zal dat in een warme omgeving sneller ontdooien dan als je een hele tas vol met diepvriesprodukten hebt. En hoe warm is de omgeving, dat scheelt ook weer.

In de regel kun je boodschappen doen, diepvriesprodukten bij elkaar inpakken zodat ze elkaar koud houden, dan kan je rustig naar huis en als je binnen een paar uur de zaak weer in de vriezer hebt is het wel goed. Maar laat niet je diepvriesspullen een halve dag in de auto staan die in de zon staat, want dan zijn je ijsjes tot lauwe limonade geworden.
itsme
14 jaar geleden
hier vind je alles over voeding en hoe te bewaren......
succes