Is het volkoren toastbrood van Aldi minder gezond?

Een vraag voor de voedingsdeskundigen:

Ik heb onlangs het volkoren toastbrood van Aldi gegeten en vond het bijzonder lekker.

Het smaakt zoeter dan gewoon brood. Komt dit doordat er meer suiker in zit voor een betere bruining of zit ik er naast?

Kan dit brood als een goede vervanging van bakkersbrood dienen?

bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die rommel in die plastic zakken die wel een week vers blijft is geen brood. ; dat is broodverbeteraar, smaakstof , suiker, en een beetje volkorenmeel ;-)
Reddie
9 jaar geleden
Je simplistische conclusie dat het lekker is, en dus wel gezond zal wezen is het grootste probleem van de huidige gezondheidszorg en gewichtszorg.
Wat natuurlijk niet betekent dat gezond eten vies moet zijn.
Maar AL te lekker (en dus te veel) deugt niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
minder gezond in vergelijking met wat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Reddie 'Je simplistische conclusie dat het lekker is, en dus wel gezond zal wezen is het grootste probleem van de huidige gezondheidszorg en gewichtszorg. ' --> die conclusie heb ik niet gemaakt volgens mij.. Beter lezen aub :) Bedankt Marleen en LGA, ik kan concluderen dat ik mijn volkoren brood van de bakker best niet kan vervangen door het volkoren toastbrood van Aldi? :)

Antwoorden (1)

Als het zoeter is dan lijkt me dat het bewerkt is. Dus waarschijnlijk ongezonder. En natuurlijk vind je het lekker - over het algemeen vindt iedereen zoetere dingen lekkerder.