Wanneer ben je dronken?

En dan bedoel ik niet na hoeveel biertjes etc., maar wanneer je iemand dronken noemt. Als diegene echt van de wereld is? Als diegene zich niets meer kan herinneren van de vorige nacht? Als diegene héél vreemd doet? Wanneer ben je dronken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.5K

Antwoorden (4)

Dronkenschap is een toestand waarbij iemand door het drinken van alcoholische drank te veel alcohol in het bloed heeft, waardoor de persoon irrationeel en
onconventioneel gedrag gaat vertonen, waaronder waggelend lopen of brabbelend spreken, of agressief gedrag. Iemand die dronken is wordt vanwege de gedragsveranderingen die dit teweeg brengt ook wel onder invloed genoemd, en mag wettelijk niet meer aan het verkeer deelnemen. Strikt genomen is dronkenschap een vergiftigingsverschijnsel daar de normale werking van het lichaam belemmerd wordt. Braken is bijvoorbeeld een klassieke reactie van het lichaam, waarmee het de gifstof tracht kwijt te raken. Men spreekt echter pas van alcoholvergiftiging wanneer de situatie levensbedreigend wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk ben je al bij meer dan 0,5 % alcohol in je bloed al dronken.
want met 0,5 % alcohol in je bloed mag je geen voertuig meer besturen dus ook niet meer fietsen.

Toegevoegd na 3 minuten:
ook met 0,5 % alcohol in je bloed kun je opgepakt worden voor openbare dronkenschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn gelukkig ex- buurvrouw was dronken als ze ruzie zocht en niet meer normaal kon doen en denken.
Ze zocht dan ruzie met iedereen en het aantal vrienden veranderden dan ook heel veel.
Als ze ruzie zocht en dan had gooide ze die vrienden en het liefste die van haar man de deur uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dronken, wanneer je zelf (gek genoeg maar al te goed!) aanvoelt, dat je niet meer kunt reageren zoals je dat normaal gesproken zou doen.
Je reageert heftiger, emotioneler, probeert dit vervolgens te onderdrukken (wat dan juist weer wordt opgemerkt door de omgeving).
Zelf merk je dit het beste door het feit dat je (letterlijk!) je omgeving en details niet meer ziet zoals je het gewoonlijk ziet: je hebt moeite met focussen of ziet dubbel.

Let wel: De ene mens wordt van 2 flessen whiskey nog niet dronken (of je merkt er niks van...), en de andere mens is na twee borrels al in de bonen.

Het hangt ook af van je gemoedsgesteldheid, de mate van vermoeidheid en je gezondheid op dat moment.