wat is de voedingswaarde van zwarte peper?

van rode peper weet ik dat er veel vitamine c in zit..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Met voedingswaarde geef je meestal aan hoeveel energie je lichaam kan halen uit een voedingsmiddel, gemeten in Kilojoules of Kilocaloriën. In rode peper zit vitamine C, omdat het een verse vrucht betreft. Zwarte peper is gedroogd en zal daarom weinig of geen vitamine C bevatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zitten nog best wat eiwitten en vetten in zwarte peper.
Er wordt ook beweerd dat zwarte peper zou werken tegen kanker.

Allerlei weetjes over peper vindt je hier:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-peper.htm#6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voedingswaarde wordt uitgedrukt per 100 gram product. Als we even aannemen dat peper enkele honderden kilocalorieen per 100 gr bevat, wat schiet je dan met deze wetenschap op als je per dag hooguit 0,5 gram peper eet?
itsme
14 jaar geleden
1 gram witte of zwarte peper bevat 3,1 Kcal. ) 0,02 mg. vit.A en vit. B2.
Voor de gezondheid ljikt het mij niet erg interessant om meer of minder witte of zwarte peper te gebruiken.