Hoe houd je soep warm, als je geen stroom hebt en het is voor een buitenactiviteit. ( november )

Hoe kan ik erwtensoep warm houden zonder stroom en het is in de buitenlucht. Moet wel een uur warm blijven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor een stuk of 15 mensen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een hooikist

Antwoorden (5)

Het beste is om dit in een aantal thermoskannen te doen. Dan blijft het echt goed heet.
Nadeel is natuurlijk dat je wel een aantal kannen ergens vandaan moet plukken. (denk een stuk of vier als je een kop per persoon rekent)
Voordeel is dat je niet knoeit bij vervoer en het makkelijk inschenken is.

En anders moet je zorgen dat je een grote pan soep goed heet maakt en deze dan flink inpakken in theedoeken e.d. eventueel folie zodat deze niet zo snel afkoelt.
Uiteraard kun je dan op locatie dan ook nog een soort theelichtje te gebruiken maar dan in groter formaat. Zeg maar wat ze ook bij de chinees gebruiken. Dan blijft het warm (niet geschikt om op te warmen alleen om warm te houden)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!
of een gasbrandertje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goede aanvulling ;)
Gewoon in pan doen en wikkelen in dekbed dekens, blijft prima warm voor paar uur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Hoe groter de hoeveelheid soep in één pan, hoe langer de soep warm blijft.
Zet een professorische hooikist in elkaar. Vroeger werd die veel gebruikt om voedingsmiddelen die lang moesten koken te garen zonder brandstof, maar ook als "thermostkist" doen ze het prima.

Helemaal mooi is als je als uitgangspunt een flinke koelbox kunt nemen ; die heeft eigenlijk al de nodige isolatie van zichzelf. Het idee is het zelfde : de binnentemperatuur vasthouden. Soep in goed afsluitbare (plastic) containers doen, vooral als het nog wat ruig vervoerd moet worden. De ruimte die overblijft vul je helemaal op met oude lappen, schuimrubber, piepschuim, krantenproppen, maar net wat er voor handen is., Zolang het maar lekker wat lucht vasthoudt en zelf niet geleid, blijft je soep er prima een paar uur in op drinktemperatuur als hij er goed heet in gaat.

Let op : ook niet meer dan een paar uur ! Soep kan ongemerkt snel bederven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Vooral die aanvulling over bederven. Dat is inderdaad zo met soep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!
Koelbox met heet water in de elementen?

Spreek niet uit ervaring!