waaar komt de chloor lucht uit de kraan vandaan?

Wij wonen in belgie en hebben soms niet altijd... een chloor lucht uit het kraanwater...

Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Door zijn goed ontsmettende vermogen is chloor het beste product om drinkwater vrij te houden van ongewenste bacteriën en virussen. Om het water voldoende restvermogen tot ontsmetting mee te geven in het distributienetwerk, moet er na de drinkwaterproductie voldoende chloor toegevoegd worden. Hoewel de maximale hoeveelheid chloor genormeerd is, kan het water uit de kraan soms toch nog resten van chloor bevatten, wat u kunt ruiken of proeven. Die resthoeveelheid chloor is niet schadelijk voor de gezondheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
We geven de raad om drinkwater te bewaren in een open recipiënt, bij voorkeur met een brede hals, bv. een glazen karaf, zodat de chloorresten kunnen verdampen en verdwijnen. Dat heeft een gunstig effect op de geur en de smaak van uw drinkwater. Een druppeltje citroensap toevoegen helpt ook.
fremar
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Open karaf bewaren is inderdaad goed, dan gaat de chloor geur en smaak grotendeels weg