Welke maaltijd neem je het beste na een training?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat er vooral om wat je vóór je training eet! En het is ook goed om te weten op wat voor training je doelt...(duur/kracht ?)

Antwoorden (2)

kan alles wel zijn ik eet vaak pas rond 20:00 of 20:30 en dan eet ik vaak pasta of pannenkoeken sws is pasta goed eten voor het sporten dus erna zou ook wel zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft dit dan ook invloed op jouw spieren?
Ritsuka
9 jaar geleden
als je MEER eet dan je verbruikt, kom je aan. Als je zorgt dat je goed sport, zal dit voornamelijk spieren zijn. Wel voldoende eiwitten eten (streef naar in elk geval 100 gram).
Als je minder eet dan je verbruikt, val je af, en kun je geen spiermassa opbouwen.
Na krachttraining voornamelijk eiwitten nemen, na cardio voornamelijk koolhydraten.
Liever geen vetten, dat neemt langzamer op en je wilt snel herstellen van je training.
Denk bijvoorbeeld aan een bak kwark met muesli of fruit.
Maar probeer wel een combi van eiwit + koolhydraten te doen
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus bv. een gebakken eitje na je training is al een optie? :)
Ritsuka
9 jaar geleden
een gebakken ei op brood met een glas melk erbij is prima!
Ei bevat wel wat vet, maar voornamelijk eiwitten.