Waar kun je guanabanas kopen?

Ik heb best wel vaak de 'mango en guanabana' sap van appelsientje gedronken en nu vraag ik me af hoe ze smaken en waar je die kunt kopen. Ik heb het op internet opgezocht, maar niks gevonden. Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Schrik niet, maar de Nederlandse naam voor die vrucht is: zuurzak.
Een guanabana (of guyabano) is te koop in Mexico, Centraal Amerika, het Caribische gebied, de Filippijnen, Vietnam en noordelijk Zuid-Amerika. Je moet er dus een verre reis voor maken om het originele fruit te kunnen eten.

De vrucht is verwant aan cherimoya. De donkergroene met witachtig groen gespikkelde buitenkant heeft een ruitpatroon. Elk ruit heeft een zachte, gebogen stekel. De witte pulp is bezaaid met vele grote pitten, en zakken van zacht vruchtvlees zijn begrensd door vezelachtige membranen. Het vruchtvlees is sappig en heeft een zoete smaak. De schil is niet eetbaar.

Toegevoegd na 10 minuten:
Volgens http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/product/zuurzak.html kan je het et hele jaar door in toko’s of op de markt een zuurzak kopen. Het is er ook in blik en als sap.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn zoon had er laatst eentje in Duitsland in de supermarkt gekocht. Maar we vonden er niks aan. Veel te veel pitten, maar die moesten dus het lekkerste zijn ?
Amadea
9 jaar geleden
Nee, niet de pitten maar het vruchtvlees.