Hoe heet het doseermechanisme dat je in sommige sterkedrank-flessen tegenkomt?

Als je sterkedrank in het buitenland koopt, zit er vaak een plastic doseermechanisme in de hals, waardoor je de drank mooi langzaam uit kunt schenken. Super handig!
Ik wil graag weten of daar een naam voor is, en of zoiets ook los te koop is.
En dan bedoel ik niet de schenktuiten met kurk die men in NL wel gebruikt om bijv. Jenever te schenken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je zoiets ? : http://www.amazon.com/Measured-Liquor-Bottle-Pourers-Oz/dp/B001CDQ9QS

Antwoorden (2)

Zoek eens op maatschenker. Of vrije schenker als je geen maat wilt afmeten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt die plastic uitschenk doppen die in de hals vd fles zitten en waarbij de originele dop gewoon erop gedraat kan worden. Die vind ik ook heel handig. Met name sterke drank uit Zuid-Europese landen hebben die. Koop maar eens een fles rum in Spanje of Italië dan zit er zo'm dop in.

Zet heten "Cap-On Pourer". In Nederland kon ik ze niet zo snel vinden. Wel bij Amazon:
http://www.amazon.com/Barproducts-com-Inc-P-CO-D-TR-Cap-OnTM-Liquor/dp/B003UPDGSK

Toegevoegd na 2 minuten:
Het lijkt erop dat die van Amazon een afgepaste hoeveelheif schenkt. De free pourer is te koop in NL. Wel duur vind ik. Zie bron.

Toegevoegd na 16 minuten:
Je hebt 12 vrije uitschenktuiten voor £3.75 en gratis verzending bij Amazom. Zie 2e bron.