wat eten de kinderen op engelse scholen?

Ik zou graag willen weten wat de kinderen tijdens de lunch eten op de engelse scholen. IK weet wel dat ze warm eten maar wat? Ik moet namelijk een opstel schrijven over de verschillen tussen Nederlandse en Engelse scholen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Jaimie Oliver heeft daar eens een programma over gemaakt. Hij wilde af van de slechte lunch op scholen en probeerde de kinderen een goedkope maar voedzame en gezonde maaltijd te laten eten. Met veel vallen en opstaan is het hem gelukt.

De kinderen eten daar friet en gefrituurde vissticks, kipnuggets, witte bonen, aardappelpuree en dat soort rommel. Vooral vet en zonder vezels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vet en Veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze foto is waarschijnlijk van een engels ontbijt : er zouden nog pizzapunten en allerlei gefrituurde ellende bij moeten staan....maar +je voor 'veel en vet'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderbouwing?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet voor niets een (tot nu toe vrij heilloze) campagne van de overheid bezig om te proberen scholen gezondere voeding ta laten aanbieden aan de leerlingen.
Helaas is een beetje gezonde voeding voor veel Britse scholen te duur.
Misschien heb je over de kruistocht van Jamie Olivier gehoord, die scholen afging in dehoop iets aan het vette en ongezonde kantinevoedsel te veranderen.
Met weinig resultaat overigens.
Het is dan ook niet voor niets dat Britse kinderen een van de zwaarste kinderen ter wereld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meesleepbeest heeft gelijk, het is intussen verplicht gesteld, de verbetering. Veel en Vet is achterhaald.
Fish and chips ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fish and Chips, de traditionele dikke frieten met gefrituurde vis, zijn weer helemaal in. Je vindt ze zowat overal in Londen, meestal als take-away. Typisch is ook het Engelse ontbijt, dat bestaat uit gebakken spek, roerei, toast, witte bonen in tomatensaus, worstjes, gebakken tomaat en gebakken champignons.