Hoe kan je gesneden fruit langer goed houden ?

Ik wil graag gesneden fruit mee naar school nemen, maar daar moet het meestal 2 uur ofzo in mijn tas zitten en dan wordt het bruin. Is er een manier dat dat niet zo snel gebeurd?

B.v.d.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Verse citroen of citroensap uit een flesje nemen{Lidll} Een of twee theelepels sap mengen met de vruchten. Het beste is het om de fruitsalade koel te houden. Binnen 3 of 4 uur consumeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoek bij Google eens op 'koeltasje', eventueel via de Afbeeldingen. Je krijgt dan tasjes in alle kleuren en maten, met geïsoleerde voering. Je fruit zal na enkele uren nog heerlijk fris zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gesneden fruit gaat in de koeling gewoon verder met bruin en slap worden.. Alleen onaangetast fruit kan je goed houden in een koeling
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is citroen voor sommige mensen misschien een goede aanvulling, maar ik hou niet van fruit met citroen. Als ik mijn plactic potjes tot de rand vul met fruit, zodat er niet veel plaats over is voor lucht en ik laat zo'n potje tot de middag in een koeltasje, dan komt het fruit er toch behoorlijk uit.
Wikkel het in aluminium folie en doe het in een plastic doos.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist geen Alu folie! Dit reageert met de zuren uit het fruit.
De beste manier is wat Panteao zegt. Citroensap of azijn ( al dan niet gezoet met suiker )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewone doorzichtige folie kan ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat werkt ook niet. Een appel bijvoorbeeld die bevat een stof die "oxideert" zodra het met zuurstof in aanraking is geweest. Vandaar die bruine plekken als je een appel gesneden hebt. Het zuur van azijn of citroen voorkomt dat.