"Kan" het dat supermarkt medewerkers na sluiting nog afgeprijsde op die dag verlopende producten kopen?

Was daar wel benieuwd naar, of er een kans is dat ik iets voor iemands neus weg kaap, of dat het anders toch zeker wordt weg gegooid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
De kans is groter dat wanneer jij het niet net voor sluitingstijd gekocht hebt het daarna in de afvalbakken terechtkomt.

Antwoorden (2)

Supermarkten en andere winkels mogen geen producten verkopen als de uiterste houdbaarheidsdatum is verstreken. Dus de dag nadat de uiterste houdbaarheidsdatum is verstreken moet het product uit de schappen verwijderd zijn. Dus je kaapt niets voor iemands neus weg als je het na sluitingstijd nog koopt op de dag dat die datum verstrijkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké!
ik ga er in mijn antwoord vanuit dat je met "iets voor iemands neus wegkapen" bedoelt dat de klant het vlak voor sluitingstijd koopt, en hij daarmee deze kans voor de winkelmedewerker wegneemt.
Mijn ervaring (uit mijn supermarktbaantjes-tijd) is dat na sluitingstijd zo snel mogelijk alle kassalades uit de kassa's werden gehaald, kassa dus gesloten. Antwoord op de vraag is dat het theoretisch best mogelijk is, en wettelijk gezien ook mag, maar dat de praktijk zal uitwijzen dat het (vrijwel) niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf ook in supermarkt gewerkt, herinnerde het me alleen niet meer (of je nog wat kon kopen na sluiting). Ga ik er eerst maar vanuit dat ze het anders toch weggooien. Misschien dat het nog eens "te praat" komt in de supermarkt zelf. De bedankjes.