Heeft iemand een goede tip om snel van dat schuim in je gootsteen af te komen, dat wat na het afwassen altijd blijft hangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Je handen wassen met een gewoon ouderwets stukje zeep; door het zeepschuim verdwijnt het afwasschuim als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is 'm +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! Had ik ook willen zeggen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je ook een handzeep pompje gebruiken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een handzeep pompje werkt ook, maar gewone zeep werkt veel beter.
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep, je bent me voor. Afwasmiddel maakt schuim, zeep maakt schuim, maar voeg je ze samen, dan verdwijnen beide schuimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 klopt als n bus

Andere antwoorden (8)

Ik laat altijd de kraan nog even stromen, en duw het schuim dan onder de straal. T'gaat dan altijd net iets sneller..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik ook.
De kraan even laten lopen met koud water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeepsop breekt af in koud water dus wanneer je klaar bent even de koude kraan aan en de resten sop met je borstel erdoor heen mengen.
Ik heb er geen last van maar heb een vaatwasser ( hahaha )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje zout eroverheen strooien en weg is het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben thuis zo'n flexibele, buigbare kraan.
Daarmee sproei ik na de afwas met koud water mee op het schuim, zodat het weg sproeit.

Wat je ook kunt doen is een glaasje water nog even met koud water vullen en erover heen gooien. Dat is zo gebeurd en het schuim is meteen weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het schuim drijft, moet je niet de kraan laten lopen. Die moet je steeds even open doen, en alles weg laten stromen. Tot het daadwerkelijk weg is.

Met handen helpen of zout gebruiken kan de boel natuurlijk nog versnellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffiemelkpoeder !! Klein beetje eroverheen strooien en daarna goed uitspoelen met schoon water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te beginnen,bijna iedereen gebruikt in de wasmachine en voor de afwas te veel wasmiddel.Daardoor ontstaat ook veel schuim.En om daar af te komen,gaan we kostbaar(want dat is het)water verspillen1 Als je de gootsteenbak niet direct weer nodig hebt,is er toch niets tegen een beetje schuim?
Laten we ons wel realiseren,dat water steeds schaarser en dus duurder wordt!