Mijn cavia is dun wat is het beste voer/lekkernij?

Mijn cavia- Beaty bijna 1 jaar
Is er dun mijn vragen zijn:
1- wat is het beste lekkernij waar die dikker van wordt
2- wat is het beste voer waar die dikker van wordt

Ohja en ik heb ook nog 2 andere cavias er bij licht het daaraan?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
is al bij de dierenarts gekeken of hij niet ziek is?
Rieneke1
9 jaar geleden
Je bent me voor Ritsuka.
tinus1969
9 jaar geleden
In mijn ervaring doen cavia's het goed op een combi van:
-konijnenvoer of speciaal caviavoer (denk aan extra vitamine C als je konijnenvoer geeft)
-hooi (belangrijk voor hun tanden)
-droge groene groente, zoals andijvie en wortels. Natte groentes/fruit, zoals komkommer tomaat etc verdragen ze niet echt goed.

Antwoorden (1)

Op zich is het niet zo erg dat hij wat slank is, als hij verder geen zieke indruk maakt. Voldoende groenvoer (paprika, komkommer, wortel, broccoli enz....), voldoende hooi en wat caviabrok met vitamine c is voldoende.
Je zou even in de gaten kunnen houden of die anderen niet alles voor zijn neus weg kapen. Ik heb er twee en die ene eet net iets sneller dan de andere. Die langzame neem ik dan af en toe op schoot met iets lekkers.
En let even op zijn uitwerpselen, die moeten stevig zijn.