Bij ons bij AH mocht dat niet.
Ik kan er zo gauw geen wet bij vinden, maar bij ons was het, vandaag bakken, vandaag verkopen, na sluitingstijd weg. (het ging dan retour naar de bakkerij)

Op de site van het voedingscentrum vind ik dit:
"Vers brood hoort dezelfde dag verkocht te worden. Een bakker mag het alvast in een zak doen, maar niet langer dan 24 uur van te voren. Als dat wel zo is moet er een houdbaarheidsdatum op de verpakking staan."

Dus dan zou je zeggen, ja het mag wel. Als het maar niet ouder is dan 24 uur.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat als een bakker een hele drukke dag verwacht dat ie een dag van te voren vast gaat bakken.
Normaal beginnen ze rond 3 of 4 uur in de nacht, en dat ik dan voor hele drukke dagen om 8 uur de avond ervoor al begint.
En als je dan de 24 uurs regel aanhoudt dan zou het brood dus tot de volgende dag 8 uur verkocht mogen worden als (dag) vers.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Juist dat lijkt mij ook.