Kan een mens voor 100% zonder zout en of suiker leven . Als hij dat wil ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je misschien zout en suiker uit een potje, of de natuurlijke variant ervan?

Het beste antwoord

Als je bedoelt 'voor 100% zonder zout of suiker dat uit een potje is geschept en aan het voedsel is toegevoegd' dan is het antwoord 'ja'. Je moet wel érgens suikers en zouten vandaan halen.

Als je bedoelt of een mens kan leven van voedsel dat überhaupt geen suikers en zouten bevat, dan is het antwoord 'nee'. Suikers zijn nodig als brandstof voor je lichaam, en zouten zijn essentieel om je vochthuishouding te reguleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja,alleen hoelang......??? Is erg ongezond, je hebt ze echt wel nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Potje zout en potje suiker kan je heel goed missen.
Nee, zout heb je nodig voor je vochthuishouding. Zonder suiker zou je wel kunnen leven maar dan moet je wel meer vetten innemen omdat een groot deel van je energie van de verbranding van glucose (suikers) komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Potje zout en potje suiker kan je heel goed missen.
In bijna alles dat we kennen zitten suikers (koolhydraten) en zouten (mineralen).
Dus, nee, het is vrijwel onmogelijk zonder zout en suiker te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oedingsexperts raden aan op je zout-inname tot zes gram per dag te beperken, en suikers tot 90 gram per dag + koolhydraten: 270 gram (ook suikers). Zonder zout kan je niet en zonder suiker al helemaal niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zonder ga je zeker dood. Zout bijvoorbeeld is zeer belangrijk in je zenuwenstelsel om spanningen over te brengen binnen de overdrachtsvormen van het zenuwstelsel , dit daar in zenuwen zeer veel water zit. Daarnaast worden suikers in iedere vorm omgezet in energie. Waar zo ongeveer de rest op draait
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan voor 100% zonder toegevoegd zout of suiker leven, want van zowel zout als suiker zit er genoeg in ons normale voedsel zonder dat we het er ook nog bij hoeven te doen.
Als je een dieet moet houden waar geen toegevoegd zout of suiker in voorkomt, krijg je het moeilijk. Zoutarm en suikerarm is wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Zout is een smaakversterker, de mineralen die je nodig hebt, zitten van nature ook in voedingsstoffen.
Suiker heb je al helemaal niet nodig, glucose zit in heel veel producten, met name fruit. Koolhydraten worden omgezet in glucose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel. Gelukkig bevat heel veel ander (puur) voedsel ook wel de belangrijkste voedingsstoffen zoals o.a. natrium en glucose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt heel goed leven zonder een gram suiker of zout bij je eten toe te voegen.
Of zonder zoute stengels en koekjes en gebakjes en snoep.

Maar het zal niet mogelijk zijn om te eten zonder zout en suiker binnen te krijgen.
Dus voor 100% zonder, dat zal niet eens lukken.