Over de datum is natuurlijk niet erg goed, maar zo'n 2 weken na de datum zijn ze waarschijnlijk nog wel eetbaar. Ik zou niet verwachten dat ze nu nog goed hard en krokant zijn. Ik denk dat ze nu wat zachter zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de verpakking al die tijd ongeschonden is gebleven, dan kan je ze gerust nog een paar maanden (en misschien wel langer) bewaren. Als de verpakking stuk is (open), dan zou ik er toch wel voorzichtig mee zijn. (Proef er één en oordeel zelf).
jc54
10 jaar geleden
jc54
10 jaar geleden
Eet smakelijk!
jc54
10 jaar geleden
Lekkere combinatie met paaseitjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht zijn ze zelfs nog wel een half jaar goed te eten. Het is een 'tenminste houdbaar tot' datum. Hierna garandeert de fabrikant niet meer dezelfde kwaliteit. Bij veel produkten is een t.h.t. prima te negeren/ overschrijden, bijvoorbeeld bij blik- en potgroenten, en kruiden.
Als het er nog eetbaar uit ziet telt gewoon de smaak. 13 dagen na dato zullen de kruidnoten naar mijn verwachting nog prima smaken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja joh, als ie nog dicht zit kun je het prima eten. Ik heb wel eens kruidnoten "van vorig jaar" liggen met St. Klaas. Zolang het zakje dicht zit, smaken ze nog gewoon goed. En dan nog: als ze na een veel langere tijd niet lekker krokant meer zijn, krijg je er nog niks van als je ze eet hoor. Zolang er geen schimmel op staat..
Zolang ze niet beschimmeld raken of slap of muf smaken, zijn ze goed. De eerste check is altijd neus en ogen. Er kan verder weinig aan kruidnoten bederven, als ze maar in een luchtdichte trommel bewaard worden. De THT datum is vooral leuk voor de supermarkten, het jaagt de verkoop leuk op.