Door te proberen zo gezond mogelijk te leven (gezond eten, maar wel overal van genieten , op tijd gaan slapen, dagelijks matig inspannen en dergelijke) en niet te extreem je natuurlijke hulpmiddelen proberen weg te poetsen. Je huid is bedekt met allerlei gezonde bacteriën die je helpen ziektes te bestrijden en vormen een soort film op je huid en slijmvliezen, die je zo veel mogelijk intakt moet proberen te laten. Zeep om het vuil te verwijderen is dus prima, maar die moet beslist niet antibacterieel zijn, want dan begint de ellende.

Kinderen kun je ook het beste al van kleins af aan blootstellen aan zo veel mogelijk stoffen in de omgeving, om te voorkomen dat ze daar later een allergie tegen gaan ontwikkelen of dat hun immuunsysteem op hol slaat doordat het feitelijk ' niks te doen' heeft.

Hoewel de hygiene-hypothese nog steeds een beetje onder vuur ligt, is het inmiddels wel overduidelijk geworden dat we daarin ernstig doorgeslagen zijn, en het middel dan nog wel niet erger is dan de kwalen waarvoor we het aanvankelijk in het leven hebben geroepen, maar zeker niet zonder kwalijke gevolgen is.

Ernstige besmettelijke ziektes als cholera en typhus moet je nog steeds zien te voorkomen door hygienisch met eten, drinken en afscheidingsproducten om te gaan. Maar ook daar geldt : met mate.

Willekeurige bron over de Hygienehypothese :
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Door goede voeding, voldoende rust, regelmatig lichaamsnbeweging. Stress vermijden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in z'n algemeenheid door goed voor jezelf te zorgen.
gevarieerd en gezond eten, genoeg bewegen, regelmatig een portie frisse lucht, een regelmatig slaappatroon, dat zijn de ingredienten.
verder uiteraard zeer matig zijn met drank en drugs, en liever niet roken.
14 jaar geleden
Die moet je kopen. Maar je kunt ze ook zelf wikkelen.
Deze is wel goed, die kan 12 Watt hebben.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou er van :D
Rieneke1
14 jaar geleden
hahaha + :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HIHIHIHI En je heb wederom gelijk.......+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je vondst
Training, door training...

Zoals Iceman, Wim Hof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door gezond te leven;

Sporten, gezond eten (dus veel groente en fruit), voldoende rust, en niet teveel stress!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb je nog 11 meningen!

http://www.goeievraag.nl/vraag/zorg-goede-weerstand.7578
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens heeft een biologische klok, deze klok geeft aan wanneer je moet eten, rusten slapen enz.
Hoe regelmatiger je gaat leven, hoe beter deze klok gaat lopen.
Wat zeer belangrijk is voor je weerstand!
Verders gezond eten en drinken.
Voldoende nachtrust.
Niet overdreven veel kleren aan als het koud is, dan wordt je lichaam lui!
Zorg voor voldoende frisse lucht in huis, in de meeste woningen is de lucht in huis, sterk vervuild!
Natuurlijk niet roken.
Regelmatig naar buiten, minstens een uur per dag en voor het slapen gaan even een klein ommetje.
Zo weinig mogelijk medicijnen slikken, je lichaam moet het oplossen (indien mogelijk)
Heel erg belangrijk, dat je het zelf heel graag wil!
Maak er een levensstijl van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een 'weerstand-loze' houding.

(de essentie van ~ZEN).

Dan houdt je lichaam voldoende energie over om eventuele binnendringers van zich af te schudden.

Dan wordt weerstand gebruikt voor waar die voor dient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je weerstand tegen ziektes?

Ik vind de link die babyfaced laat zien, toch meer goede antwoorden bevatten, zoals:

Juist niet zo zuinig zijn op jezelf en je lijf en leden.
Alles leren eten. Ook eens iets ongezonds of iets wat op de grond heeft gelegen.
Het koud durven hebben, kletsnat van de regen durven worden.
Niet bang zijn voor zogenaamde vieze dingen.
Je geen zorgen maken over ongezonde dingen of besmetting voor verkoudheid en of de lucht wel schoon is en of het water wel schoon is......

Verder denk ik dat een goede gezondheid en dus een goede weerstand voor een groot deel in je genen zit, dus dan heb je geluk. Dat niet alle ziekten te voorkomen zijn en dat is maar goed ook want die versterken vaak ook je weerstand.

Toegevoegd na 1 uur:
Of wordt commando.
{maar dat kan weer niet als je een meisje bent}