Zijn light producten beter als het origineel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beter voor de gezondheid.

Het beste antwoord

Om kaas en margarine 'light' te maken, stoppen ze er allerlei bindmiddelen in, die, behalve dat dit geen voedingsstoffen bevat, ook nog eens dikmakend zijn.
Dus 'gewone' producten, maar dan een beetje minder/dunner zijn beslist gezonder....
(Vóór ik dit wist, deed ik altijd 2 plakken lightkaas op m'n tostie - dus dat kan ook prima met maar 1 plak 'gewone' kaas)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee.
Sterker nog: ik denk dat er mensen zijn die juist aankomen door het gebruik van light producten.
Zij denken: Ik gebruik light, dus is het gezond, dus ik mag er meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn veel light producten net zo ongezond als de niet light, vaak worden suikervervangers toegevoegd die ongezonder zijn dan de suiker zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, light producten zijn eerder ongezonder dan de niet light versie. In light producten wordt het suiker vervangen door een andere zoetstof, vaak aspartaam (E951). Aspartaam is waar vergif.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee light is slechter. In light dranken, vooral dranken zit een zeer slechte stof die kanker kan veroorzaken.
Ik had hier een bron van, maar ben het kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als het om chips, frites e.d. gaat, daarbij is de neiging om er te veel van te eten te groot.
Wel bij melk en kaas bijvoorbeeld.

Niet per definitie beter voor je gezondheid.
Wel beter voor je lijn en dus indirect ook beter.

Maar dan moet je er wel mee omgaan, zoals ze bedoeld
zijn en niet je porties gaan vergroten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf het moment dat dat lightgedoe in zwang kwam, heb ik gedacht dat het onzin was. Gewoon een beetje minder van de normale dingen eten of drinken, dan betaal je ook minder.