Wie weet de ingrediënten van de Griekse sauzen/salades/dips?

In de buurt hebben wij een Griek en die verkoopt heerlijke dips. Onder andere dips met veel knoflook en pistache/aubergine etc... Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! Heb een afbeelding als voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je vraag is eigenlijk iets te breed gesteld om hier een pasklaar antwoord op te geven. Het plaatje dat je bijvoegt lijkt erg op hummus, daarom hieronder een recept voor heerlijke auberginedipsaus:

Ingredienten

aubergine
sap van een halve citroen
1 teentje knoflook [weglaten uit vedisch recept]
beetje gemalen komijn
peterselie

1 eetlepel griekse yoghurt of sojayoghurt voor veganisten
zout
peper

HUMUS DIPSAUS vegetarisch en veganistisch en vedisch

200 gram kikkererwten
1 preistengel [ weglaten uit vedisch recept]
3 wortelen
1 teentje knoflook [weglaten uit vedisch recept]
2 eetlepels sojasaus
theelepel bouillonpoeder
1 laurierblad
1 eetlepel bonekruid
snuifje tijm
mespuntje cayennepeper
½ eetlepel paprikapoeder
½ eetlepel koenjit

Bereiding

Eerst een aubergine roosteren op de barbecue. Ongeveer 20 min.
Daarna open snijden en de inhoud in een schaal scheppen.
Daar het sap van een halve citroen bij, wat olie, teentje knoflook, beetje gemalen komijn, peterselie, de yoghurt, wat zout en peper. Dan goed mixen en klaar is je dipsaus.

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 50 seconden:
Hummus als dipsaus dus :)