Hoe lang blijven ijsblokjes goed in een koelbox op stroom?

Ik geef een feest maar er is geen vriezer aanwezig. Wat is nou een feest zonder ijsblokjes? Hoelang kan mijn blauwe Camping koolbox ijsblokjes heel houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (2)

zolang de temperatuur in de koelbox onder de 0 graden blijft, blijven de ijsblokjes goed
anneliez
10 jaar geleden
Hoe lang kan ik een tempexbox (zoals jouw koelbox) ijsblokjes of crushed ijs bewaren?
IJsblokjes of crushed ice verpakt in tempexboxen, kunt u op een koele plek ongeveer 48 uur bewaren. Het ijs is dan nog prima te begruiken.

Hoe lang blijven ijsblokjes of crushed ijs goed buiten de vriezer?
Als u een gesloten zak ijsblokjes op een koele plek weglegt dan blijven de ijsblokjes ongeveer 12 uur bruikbaar. Daarna houdt u meer water als ijs over. Hoe meer zakken weglegt hoe langer het smeltproces duurt. Als crushed ice eenmaal te lang buiten de vriezer heeft gelegen, is het niet meer terug in te vriezen.

Afhankelijk van hoe groot jouw koelbox is: Stop er ook wat ingevroren flesjes water in.
Dat houdt de boel beter koud en als de blokjes op zijn kun je altijd nog het ijs
uit de flesjes stuk slaan en dat als ijsblokjes of crushed ijs gebruiken.

http://www.iceqube.nl/faq.html