Bij normale lichaamsinspanning, mag je naast je voeding wat al vocht bevat, nog 1,5 tot 2 liter water drinken, dan blijft het nog gezond.

Ga je meer water drinken en je zou dat dagen volhouden, dan zou je mineraalhuishouding uit balans raken.
Je komt dan zout en andere mineralen te kort waardoor je klachten kunt krijgen. Nog meer water drinken kan leiden tot watervergiftiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wie te veel water drinkt, kan de natriumbalans in zijn lichaam verstoren. Watervergiftiging (hyponatremia) komt in de praktijk vrijwel alleen voor bij atleten die tijdens een wedstrijd veel zweten en daarna in één keer liters water drinken. Hoeveel water fataal is, hangt onder meer af van het lichaamsgewicht. In het algemeen geldt dat je niet meer dan drie liter per uur moet drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit je nog best snel aan hoor. Bij 14 glazen water al of zo. En das dan exclusief thee/koffie, etc.
Ik heb een keer op tv gezien dat een man kiespijn had en die pijn werd alleen minder als hij heel veel water dronk. Dat heeft hij ook gedaan met grote gevolgen van dien. Ik weet het niet meer precies maar hij kreeg problemen met zijn hersenen en was bijna dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8 Liter per dag