Hoe lang blijven uitgebakken spekjes goed en/of kun je ze goed invriezen?

We eten vandaag stampot met spekjes, maar het zijn er teveel voor 1 keer. Nu wil ik ze of bewaren of invriezen. Hoe lang zou ik ze in de koelkast kunnen bewarne voor ze bederven of als ik ze in de diepvries doe, blijven ze dan wel lekker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
58.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn de uitgebakken spekjes niet meer te eten als je in de diepvries doet, maar je kunt het wel proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het niet uitproberen want ze hebben ze allemaal opgegeten....stelletje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahah...mocht je nog eens wat over hebben, kun je ze bv de volgende dag door je zelfgemaakte nasi doen of opbakken met een grote ui en dan door de kapucijners.

Het beste antwoord

Spek blijft sowieso relatief lang goed in de koelkast. Als ze uitgebakken zijn, dan blijven ze nog langer goed. Omdat het vlees is, zou ik het toch niet langer dan een paar dagen bewaren en dan wel goed afgesloten.

In de vriezer bij -18 graden kun je het makkelijk twee maande bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Invriezen kan zonder probleem
bewaren in de koelkast kan ongeveer 4 dagen

Toegevoegd na 1 minuut:
Bewaar nooit te veel restjes. Zet nooit warme of nog niet voldoende afgekoelde restjes in de koelkast. De temperatuur stijgt dan, waardoor andere producten kunnen bederven. Snel afkoelen is belangrijk. Dit doe je door kleine porties te maken. Een pan of schaal met een restje kun je ook in een bak met (ijs)koud water zetten. Zet afgekoelde restjes altijd binnen 1 uur in het midden van de koelkast. Binnen twee dagen opeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in de diepvries doen,er gebeurt niks mee.
Als je stamppot boerenkool met spekjes in de diepvries doet gaat dat ook prima.
Dus losse spekjes ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgebakken spekjes kun je makkelijk 4 tot 5 dagen in de koelkast bewaren. In de vriezer kun je de spekjes 3 maanden bewaren, ik doe dit al jaren en de smaak van de spekjes is prima niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je gewoon invriezen,de stamppot zelf ook als je teveel hebt. Volgende keer ff in de magnetron opwarmen ca 4 a 5 min en weer gegeten.