Ze hebben zeker wel merkartikelen, maar vaak niet artikelen van de bekendere merken. Dit komt omdat dergelijke supermarkten prijsvechters zijn, dus proberen ze zo goedkoop mogelijk te blijven. En bekende merken zijn vaak duurder dan onbekende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat komt doordat ze die niet inkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote merken willen ze niet verkopen, ze willen onder de prijs blijven. Daarom kunnen ze alleen B merken verkopen die zijn voordeliger maar net zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige gevallen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar je kan dan altijd naar Dirkvdbroek gaan ;)
doordat ze van alle artikelen vaak maar 1 merk hebben kunnen ze dat artikel heel groot inkopen, waardoor het goedkoper is. en zo kunnen ze ook goedkoop blijven.
stel ze verkopen 5 verschillende soorten koffie dan zijn voor hun de kosten ook veel hoger.

en de aldi en lidl lopen juist zo goed doordat ze juist zo goedkoop en toch simpel zijn
14 jaar geleden
Dit komt omdat ze de producten voor een zo laag mogelijke prijs willen aanbieden.

A-merk producten mogen niet onder hun eigen merk voor een lage prijs verkocht. Hiermee verziekt men de eigen markt. Wel verkopen A-merken soms hetzelfde product onder een andere naam, bijvoorbeeld een huismerk.

Het concept van Aldi en lldl is om alles zo eenvoudig mogelijk te doen. Zij bieden voornamelijk huismerken, die exclusief, in grote oplage, voor hen geproduceerd zijn. Hierdoor kunnen de prijzen lager gehouden worden.
Het assortiment is beperkter dan uit de traditionele supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ondergraaft compeet het concept: geen franje, lage prijs. product placement zoals unilever merken dat doen valt in die visie onder onnodig dure bijkomstigheden.