Kan ik deeg bestaande uit bloem,kaas,eieren,ananas en bakpoeder in de vriezer bewaren en hoelang?

Dit zijn geen standaard ingredienten voor deeg (kaas + ananas) daarom even gespecificeerd.

10 jaar geleden
1.7K
Reddie
10 jaar geleden
Je bent de eerste die dat doet.
Houd ons op de hoogte.
Sonaya
10 jaar geleden
Ga het i.i.g. proberen want heb veel te veel deeg waar ik al 87 kaas/ananasballetjes van heb gedraaid. Beetje veel voor met zn 2-en :)

Antwoorden (2)

Deze dingen vindt je ook op en in sommige diepvriespizza's.
Vermits dezelfde dingen ook in jou taart zitten zou dit geen probleem mogen zijn.
Hoe lang je dit in je vriezer kan bewaren hangt af van hoe goed je het inpakt. Doch vertrouwend op mijn ervaring zou ik zeggen dat dit toch een drietal maand te bewaren is.
Met dat hoe goed ingepakt bedoel ik dus dat je je taart beschermd tegen vriesbrand, want eens een product hierdoor aangetast is, is het niet meer te genieten want compleet uitgedroogd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben nog iets vergeten:
Wat is dat voor gebak?
Nu ken ik wel het een en het ander van bakken maar een taart met ananas en kaas ben ik nog niet tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt je dat prima invriezen.
het deeg eerst uit te rollen tot een vel of rondje van ongeveer een halve centimeter dik
Verpak dat goed in diepvriesfolie en vries het goed platliggend in.
Als je een grote deeg bol zou invriezen, duurt het véél te lang en ook om te ontdooien
het is dan ongeveer drie maanden houdbaar
Ontdooi het deeg voor gebruik minstens 24 uur in je koelkast.
Zorg er wel voor dat je het goed is verpakt en er geen lucht bij kan komen.