Zijn m en m's glutenvrij?

De glucosestroop en dextrine in m en m's is die uit tarwe of uit mais?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Waarschuwing: Met ingang van oktober 2013, zijn er gemengde berichten afkomstig van Mars Chocolate: een aantal vertegenwoordigers van de klantendienst bieden de onderstaande lijst van glutenvrije snoepjes, terwijl anderen zal niet zorgen voor een overzicht en verwijzen de consument om de informatie op het etiket zelf. Van de nota, althans sommige pakketten van twee relatief nieuwe rassen van M & Ms - kokos en munt smaken - bevatten de waarschuwing "Kan tarwe bevatten" op hun etiketten vanaf oktober 2012. Andere rassen - waaronder melkchocolade, pure chocolade, pinda's en amandelen - niet die waarschuwing bevatten. Bovendien zag ik Mars meerdere seizoensgebonden producten, waaronder M & M's candy corn, dat de "Moge tarwe bevatten" waarschuwing kenmerkte. Lees altijd het etiket vóór de aankoop, als Mars Chocolate zegt dat het zal geen gluten bevattende ingrediënten of kruisbesmetting risico op etiket het product in kwestie.

Volgens Mars Chocolate (zie bovenstaande waarschuwing), de volgende snoepjes zijn glutenvrij:
M & M's (alles BEHALVE voor krakeling-smaak M & M's en een aantal speciale smaken met een risico van gluten kruisbesmetting)
fremar