kun je ontbijtkoek invriezen?

als ik een hele ontbijtkoek koop, droogt deze meestal na de eerste helft wat uit. kan ik een halve in de vriezer stoppen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Kan wel hoor, koek verpakken in luchtdicht plastic vóór invriezen. Dit voorkomt uitdroging als de koek weer ontdooit is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Zorg wel dat je de plastic zak strak om de koek trekt, zodat er zo min mogelijk lucht bij zit. Ook al is de koek bevroren, het vocht verplaatst zich heel langzaam. Als de zak dan niet strak zit komt er een ijslaagje op de koek, en is-tie vanbinnen toch droog geworden. Bij het ontdooien geeft dat een kleffe buitenlaag. Bij bijvoorbeeld brood en cake in de vriezer is dat net zo.